صفحه‌اصلی تغذیه ۱۰ ماده غذایی پیشگیری کننده از سرما خوردگی

۱۰ ماده غذایی پیشگیری کننده از سرما خوردگی

1
0
اشتراک‌گذاری

با کاهش دمای هوا، آمار ابتلاء افراد به سرما خوردگی به شدت افزایش می یابد، اما دکتر لیزا یارب، متخصص تغذیه برجسته آمریکایی با انتشار مقاله ای در روزنامه هافینگتون پست، ۱۰ ماده غذایی ضد سرماخوردگی را معرفی کرده است. او معتقد است هر یک از افراد با گنجاندن این مواد در رژیم غذایی شان می توانند از ابتلاء به سرما خوردگی پیشگیری کنند.

۱- فلفل دلمه قرمز

وجود ویتامین ث برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است، اما می دانید میزان ویتامین ث فلفل دلمه قرمز دو برابر مرکبات است؟ دکتر یارب می گوید:” با مصرف پنج وعده فلفل دلمه قرمز در هفته می توان ۲۰۰ میلی گرم ویتامین ث به بدن رساند. ”

۲- رازیانه

با مصرف رازیانه که سرشار از ویتامین ث است، می توان مقاومت بدن را در مقابل ابتلاء به بیماری های عفونی افزایش داد.

۳- ماست

پروبیوتیک‌ها موجودات زنده کوچکی هستند که نقش اساسی در تقویت سیستم ایمنی بدن و بهبود عملکرد روده ها ایفاء می کنند. دکتر یارب می گوید:” با مصرف روزانه دست کم ۱۵۰ گرم ماست پروبیوتیک، عملکرد روده ها تا ۶۰ درصد ارتقاء می یابند. ”

۴- چای سبز

دکتر یارب با اشاره به یافته های محققان مرکز ملی بیوتکنولوژی آمریکا می گوید:” نوشیدن روزانه دست کم سه فنجان چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان، علاوه بر کاهش وزن، می توان باعث از میان رفتن رادیکال های آزاد و کاهش خطر ابتلا به سرما خوردگی شد. ”

۵- سیب زمینی

دکتر یارب باور دارد، پس از مصرف سه وعده سیب زمینی پوره شده در هفته که سرشار از آنتی اکسیدان و کربوهیدرات است، خطر ابتلاء به سرماخوردگی کاهش خواهد یافت.

۶- سیر

سیر، داروی گیاهی خوش طعمی است که سرشار از کلسیم، پتاسیم، ویتامین ث و … است. با مصرف روزانه حداقل یک حبه سیر خطر ابتلا به سرماخوردگی به حداقل خواهد رسید.

۷- زرد چوبه

افزودن ادویه زرد چوبه به مواد غذایی، علاوه بر خوش طعم کردن آن از بروز عفونت، التهاب جلوگیری خواهید کرد.

۸- سالمون

ماهی سالمون سرشار از پروتئین و اسیدهای چرب امگا ۳ است که نقش اساسی در فعال شدن سلول های T ایفاء می کنند.

۹- صدف

صدف ها سرشار از ویتامین های ث، ای و آنتی اکسیدان هستند که نقش اساسی در حفظ تندرستی سلول ها ایفاء می کنند.

۱۰- کلم بروکسل

کلم بروکسل علاوه کالری اندک، حاوی مواد مغذی بسیار است. با مصرف روزانه یک فنجان کلم بروکسل می توانید نیمی از نیاز روزانه بدن تان به ویتامین ث را تامین کنید.

لینک منبع

ارسال پاسخ

لطفا نظر خود را وارد کنیپ
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.