خانه اخبار دهمین نشست پزشکان طرح «۱۰۰ مطب دیابتی» برگزار شد

دهمین نشست پزشکان طرح «۱۰۰ مطب دیابتی» برگزار شد

4232
0

خاص پرس: دهمین نشست پزشکان طرح «۱۰۰ مطب دیابتی» با موضوع دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد امور بیماری های خاص، طرح «۱۰۰ مطب دیابتی» در سال ۹۴ از سوی بنیاد امور بیماری‌های خاص و با همکاری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم در قالب یک پروژه ملی راه‌اندازی شد، تا با آموزش پزشکان عمومی گام‌های جدی را برای شناسایی و خدمات‌رسانی به بیماران دیابتی بردارد.

در دهمین نشست پزشکان طرح «صد مطب دیابتی» که این بار با موضوع دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی برگزار شد، در خصوص خطرات بیماری دیابت و ریسک و مرگ‌ومیر بالای این بیماران در اثر مشکلات قلبی و عروقی از سوی متخصصان بررسی و در این خصوص توصیه‌های لازم به پزشکان فعال در این طرح ارائه شد.

در این نشست عبدالرضا معادی، مدیر طرح «صد مطب دیابتی» با بیان اینکه این بیماران در معرض بیماری‌های قلبی و عروقی قرار دارند گفت: تمام تلاش ما این است که پزشکان آموزش دیده در حوزه دیابت چه در قالب چه خارج از قالب طرح«صد مطب دیابتی» بیماران را رصد کنند و به‌صورت همه جانبه وضعیت بیماران را زیر نظر داشته باشند تا کیفیت زندگی مبتلایان به دیابت را در کشور ارتقا پیدا کند.

معادی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۶ پزشک در قالب این طرح با بنیاد امور بیماری‌های خاص همکاری داد، ابراز امیدواری کرد که تعداد این پزشکان تا انتهای سال با فعال شدن سایر استان‌ها در این بخش، به ۵۰۰ و در سال آینده به ۱۰۰۰ پزشک برسد.

مدیر طرح «صد مطب دیابتی» از تلاش‌ها برای راه‌اندازی فراکسیون بیماری دیابت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: این فراکسیون می‌تواند به ما کمک کند تا موانع قانونی برای کمک به بیماران دیابت و پیشگیری از این بیماری در کشور برداریم.

او همچنین در به راه‌اندازی اپلیکیشن «صد مطب دیابتی» اشاره کرد و گفت: بنیاد امور بیماری‌های خاص در نظر دارد تا پایان شهریور اپلیکیشن را رونمایی کند که در نسخه اولیه آن علاوه بر اینکه نزدیک‌ترین مطب پزشکان متصل به طرح صد مطب دیابتی را به بیماران نشان می‌دهد که با نمایش نزدیک‌ترین پارک و نزدیک‌ترین مکان ورزشی به کاربر در راستای تغییر لایف استایل بیماران نیز گام‌های عملیاتی بردارد.

به گفته او اجرای نقشه دیابت شهر تهران از دیگر برنامه‌هایی است که در طرح «صد مطب دیابتی» در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم با روش بتوانیم روند فزاینده دیابت در کشور و به‌خصوص در پایتخت را با آموزش به پزشکان و انتقال این آموزه‌ها به عموم شهروندان کاهش دهیم.

در دهمین نشست پزشکان طرح «صد مطب دیابتی» که ۱۱مرداد در آرشیو مرکز اسناد برگزار شد، متخصصان غدد و متابولیسم در خصوص ریسک بالای بیماری‌های قلبی و عروقی در بین بیماران دیابتی به پزشکان فعال در این طرح توصیه‌هایی ارائه دادند.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here