خانه اطلاعیه بنیاد امور بیماری‌های خاص برگزار می‌کند؛ قصه یک روز خاص

بنیاد امور بیماری‌های خاص برگزار می‌کند؛ قصه یک روز خاص

2889
0

خاص پرس: مسابقۀ ادبی و هنری ویژه مبتلایان به بیماری‌های خاص در بخش‌های داستان‌نویسی، شعر، عکاسی، نقاشی و طراحی از سوی بنیاد امور بیماری‌های خاص برگزار می‌شود.

مواجهه با مشکلات و تاب‌آوری درد بیماری‌های مزمن برای بیمار و خانواده‌‌اش، تجربه‌ای است گران. تجربه‌ای که برای انتقال آن به سایر افراد جامعه باید از ابزار و اندیشه‌ای هنرمندانه بهره گرفت.

ازآنجایی‌که بنیاد امور بیماری‌های خاص علاوه بر گسترش فرهنگ پیشگیری از بیماری‌ها ، خود را موظف می‌داند تا در زمینه مواجهه با مشکلات و افزایش توان و یافتن راهکارهایی عملی برای تحمل مشکلات و دردها به بیماران سخت و خانوادهای‌شان کمک کند، در نظر دارد تا با برگزاری مسابقه‌ای برای گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال با عنوان «قصه یک روز خاص» درزمینه داستان‌نویسی، سرودن شعر، عکاسی، نقاشی یا طراحی توسط مبتلایان به بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج و نزدیکانشان تجربیات سخت این دسته افراد را جمع‌آوری و از طرق مختلف منتشر کند تا مورد استفاده سایر افرادی با شرایط مشابه قرار گیرد.

عنوان این مسابقه «قصه یک روز خاص» است که در آن هنرمند، داستانی واقعی از زندگی خود یا نزدیکانی که مبتلا به یکی از بیماری‌های خاص است را در قالب‌های مشخص شده به کلمه یا تصویر تبدیل می‌کند. بیان نمایی از تجربیات تلخ و شیرینی که یک بیمار ممکن است با آن مواجه شود.

علاقه مندان شرکت در این مسابقه می‌توانند آثار خود را از ۱۷ مرداد تا حداکثر اول مهر ۱۳۹۷ به دبیرخانه این مسابقه به آدرس: تهران، بزرگراه صدر (غرب به شرق)، خروجی بلوار کاوه شمال، خیابان بهارجنوبی، نبش کوچه سعید شرقی، پلاک ۲ با تلفن‌های تماس: ۲۲۷۸۳۴۶۵ (۰۲۱)، ۲۲۷۸۳۴۶۷ (۰۲۱) نمابر: ۲۲۷۶۵۴۲۳ (۰۲۱) و ایمیل cffsd@ymail.com ارسال کنند.

جایزۀ ویژۀ این مسابقه موسوم به« درخت بلورین خاص» به سه نفر برگزیدۀ اول هر رشته اهداء شده و در کنار آن به نفرات اول تا سوم هر رشته یک سکۀ کامل، نیم سکه و ربع سکۀ بهار آزادی اهداء خواهد شد.
آثار ارسال شده به این مسابقه در قالب کتابی به نام «قصه یک روز خاص» منتشر و علاوه بر شرکت‌کنندگان در اختیار بیماران خاص نیز قرار داده خواهد شد.

شرایط شرکت در مسابقه

برای شرکت در بخش‌های مختلف این مسابقه شرایط هر بخش را مطالعه و بر اساس دستورالعمل آثار آماده و تحویل دبیرخانه داده شود.

** بخش داستان‌نویسی و مقاله‌نویسی**

آثاری در بخش داستان‌نویسی و مقاله‌نویسی مسابقه شرکت داده می‌شوند که در قالب داستانک یا داستان کوتاه یا مقاله نوشته شده باشد.

ویژگی‌های این داستان‌ها ,مقاله‌ها عبارت‌اند از:

* هر داستانک تا حداکثر ۳۵۳ واژه و داستان کوتاه از ۵۳۳ تا ۳۵۳۳ واژه و مقاله حداقل ۵۰۰ تا حداکثر تا ۱۵۰۰ واژه تشکیل می‌شود.
* آثار ارسالی نباید قبلاً در کتاب یا مدیای دیگری چاپ شده باشد.
*آثار ارسالی باید در قالب Word و با خط Nazanin و فونت ۲۱ ارسال شوند. ضمناً فرمت PDF این فایل هم باید به دبیرخانه مسابقه ارسال شود.
* هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۳ اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال کند.
* شرکت‌کنندگان باید آثار خود را از طریق ایمیل به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.
* نام و نام خانوادگی، نشانی و شماره تماس نویسنده باید در هر اثر قید شده باشد.
*قوانین، مناسبات و هنجارهای حاکم بر جامعه در انتخاب داستان‌های ارسالی برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته خواهد شد.

** بخش شعر**

شعرهایی که در مسابقه شرکت داده می‌شوند، می‌توانند در قالب شعر کلاسیک یا شعر نو باشند.

* تعداد واژگانی که در هر شعر استفاده می‌شود می‌تواند از ۲۳ واژه تا ۱۳۳ واژه باشد.
* شعرهای ارسالی نباید قبلاً در کتاب یا جایی دیگر به چاپ رسیده باشند.
* اشعار ارسالی باید در قالب Word و با خط Nazanin و فونت ۲۱ ارسال شوند. ضمناً فرمت PDF این فایل هم باید به دبیرخانه مسابقه ارسال شود.
* هر شرکت‌کننده می‌تواند تاهفت شعر )اعم از کلاسیک و نو(به دبیرخانۀ مسابقه ارسال کند.
شرکت‌کنندگان باید آثار خود را از طریق ایمیل به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.
*قید نام و نام خانوادگی، نشانی و شماره تماس نویسنده اجباری است.
*قوانین، مناسبات و هنجارهای حاکم بر جامعه در انتخاب داستان‌های ارسالی برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته خواهد شد.

** بخش عکاسی **

محدودیتی در عکاسی ازنظر سیاه‌وسفید یا رنگی بودن عکس‌ها وجود ندارد.

*عکس باید به یکی از دو صورت زیر تهیه شود:
۱٫ عکس آنالوگ با وضوح ۳۰۰ dpi در قطع A4 اسکن شده و ارسال شود.
نباید از تکنیک‌های دیجیتال هیچ استفاده‌ای شود.
۲٫ عکس دیجیتال باید دارای کیفیت تصویری مطلوب بوده و توسط دوربین دیجیتال از ۱ مگاپیکسل به بالا گرفته شده باشد.
* عکس باید حتماً در ایران گرفته شده باشد. عکس در مکانی غیر از خاک کشور ایران قابل قبول نیست.
* عکس‌ها نباید قبلاً درجایی دیگر و برای شخص حقیقی یا حقوقی دیگری استفاده شده یا چاپ و یا منتشر شده باشد.
* هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر هفت عکس را در قالب هفت فایل که از شمارۀ ۰۱ تا ۰۷ نام‌گذاری شده برای شرکتدر مسابقه ارسال کند.
ضمناً شرکت‌کننده باید از هر فایل یک نمونه عکس چاپ شده در ابعاد ۱۸*۱۳ سانتی‌متر با ذکر شماره فایل درپشت آن تهیه کرده و از طریق پست پیشتاز به نشانی دبیرخانۀ مسابقه ارسال دارد.
* فایل‌ها باید حتماً به نام خود عکاس نام‌گذاری شوند؛ مثلاً Rahim Ahmadi 01
*فرستندۀ عکس ازنظر قانونی صاحب آن شناخته می‌شود و اگر غیرازآن باشد مسئولیتی متوجه بنیاد امور بیماری‌های خاص نخواهد بود و مدعی باید از طریق قانونی اقدام کند. در این صورت عکس از مرحلۀ داوری مسابقه خارج شده و رأی پس از اعلام نظر از سوی مراجع قانونی ذی‌صلاح اعلام خواهد شد.
*قوانین، مناسبات و هنجارهای حاکم بر جامعه در انتخاب داستان‌های ارسالی برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته خواهد شد.

** بخش نقاشی و طراحی**

*آثاری در بخش نقاشی و طراحی مسابقه شرکت داده می‌شوند که به روش دستی تهیه شده باشند. استفاده از قابلیت‌های رایانه‌ای برای نقاشی و طراحی آثار مورد قبول نیست.
*آثاری در مسابقه شرکت داده می‌شوند که نسخۀ اصلی و اوریجینال بوده و دارای نام و نام خانوادگی و امضای نقاش و یا طراح مربوطه باشند.
*هیچ‌یک از آثار نباید برگرفته از نقاشی یا طرح هنرمند دیگری باشند. خلاف این مسئله در هر مرحله‌ای که به اثبات برسد، طرح یا نقاشی از مسابقه خارج خواهد شد.
* نقاش می‌تواند در خلق آثار نقاشی، از هر سبک ایرانی یا خارجی که می‌خواهد بهره گیرد.
* نقاش یا طراح می‌تواند از مداد، خودکار، پاستل، آبرنگ، مداد رنگی، ماژیک، رنگ‌روغن یا هر متریال دیگری که صلاح می‌داند، استفاده کند.
*اندازۀ هر یک از آثار باید حداقل در قطع A4 و حداکثر در قطع A3 باشد. استفاده از هر نوع کاغذ، مقوا و یا متریال دیگر محدودیتی ندارد.
* نقاش یا طراح باید فایل هر اثر را در قالب PDF یا Tiff با وضوح ۳۰۰ dpi همراه با اصل آثار به آدرس دبیرخانه مسابقه پست پیشتاز کرده و رسید آن را تا پایان مسابقه و اعلام نتایج محفوظ دارد.
*قوانین، مناسبات و هنجارهای حاکم بر جامعه در انتخاب داستان‌های ارسالی برای شرکت در مسابقه در نظر گرفته خواهد شد.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here