خانه ورزش عملکرد هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در خراسان جنوبی

عملکرد هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در خراسان جنوبی

2724
0

خاص پرس: فدراسیون ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا در خرداد سال ۱۳۹۳ شروع به کار کرد و چند ماهی پس از تشکیل این فدراسیون هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان خراسان جنوبی برنامه‌ریزی‌های خود برای جذب هر چه بیشتر بیماران این استان به مقوله ورزش را آغاز کرد و در این مدت سعی کرد تا با برنامه‌ریزی و تهیه و تدارک برنامه‌های مختلف بیماران خاص را در همه گروه‌های سنی به فعالیت و مشارکت در ورزش دعوت کند.

در ادامه گزارشی مختصری از فعالیت شش ماهه نخست امسال این هیات که در اختیار بنیاد امور بیماری های خاص قرار گرفته، آمده است:

* کلاس‌های ورزشی ترم بهار و تابستان، در رشته‌های دارت، تیر‌اندازی، پینگ‌پنگ، شطرنج و شنا به صورت منظم و مستمر برگزار شد.
* کلاس‌های اختصاصی افزایش آمادگی ورزشکاران اعزامی به مسابقات کشوری با حضور مربیان برجسته استانی در رشته‌های پینگ‌پنگ، دارت، دو و میدانی و شنا برپا شد.
*همچنین برنامه تماشای فیلم‌های منتخب سینماهای شهرستان بیرجند به صورت هفتگی (چهارشنبه هر هفته) برای ورزشکاران اجرا شد.
* هفتم اردیبهشت مراسم روز جهانی بازی‌های فکری در کافه فکر بیرجند به همراه انجام مسابقات فکری برگزار شد و به ورزشکاران جوایزی اهدا شد.
* ۱۲ و ۱۳ خرداد امسال، در راستای رقابت های استانی جام رمضان، رقابت های دارت، تیراندازی، پینگ‌پنگ برگزار شد.
* ورزشکاران استان به مسابقات کشوری پیوند اعضا در رشته‌های دارت، پینگ‌پنگ، دو و میدانی و شنا اعزام شدند سه نفر از ورزشکاران اعزامی مقام کسب کردند.
* اردوی فرهنگی ورزشی با حضور ورزشکاران هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان برگزار و برنامه‌های ورزشی و فرهنگی برای آنها اجرا شد.
* برنامه هفتگی حضور ورزشکاران در استخر شهید رضوی بیرجند به صورت رایگان جهت افزایش نشاط و شادابی آنها یکی دیگر از برنامه های این هیات ورزشی است.
* برنامه استانی جمعه های شاد به صورت یک هفته در میان و حضور ورزشکاران در کافه بیرجند و تمرین بازی فکری هم از جمله برنامه های حاشیه ای این هیات برای بالا بردن روحیه ورزشکاران است.
* ۲۶ شهریور ۹۷ مقام‌آوران استانی مسابقات کشوری پیوند اعضا با معاون سیاسی و اجتماعی استانداری دیدار کردند و تقدیر شدند.
* ورزشکاران استان به مسابقات کشوری دیابت در رشته‌های دارت، پینگ‌پنگ و شطرنج اعزام شدند و دو نفر از ورزشکاران اعزامی رشته های پینگ پنگ و دارت مقام کسب کردند.
* به مناسبت هفته تربیت بدنی مسابقات ورزشی در رشته دارت، شطرنج به صورت رده سنی آزاد برگزار و از نفرات برتر این مسابقات تقدیر شد

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here