خانه اخبار ۲۱۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها برای بیماران خاص

۲۱۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها برای بیماران خاص

3184
0

خاص پرس: در روزهای اخیر رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت از کاهش اعتبار ردیف بودجه‌ای بیماران خاص در لایحه بودجه سال ۹۸، خبر داد وگفت: بودجه بیماران خاص از ۲۱۶ میلیارد تومان در سال ۹۷ ، به ۱۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ کاهش پیدا کرده است.

اما خیلی زود این اظهارات از سوی سازمان برنامه و بودجه تکذیب و اعلام شد، بودجه این وزارتخانه نه تنها کم نشده که ۷۰ درصد نیز افزایش نیز داشته است.

در توضیح این سازمان آمده است که در لایحه بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان در ردیف بودجه پادار و اعتباری معادل ۲۱۶ میلیارد تومان از محل اعتبارات هدفمندی یارانه ها منظور شده است که در مجموع در لایحه بودجه سال آینده بابت بیماران خاص ۳۶۶ میلیارد تومان بودجه منظور شده است که این رقم رشد ۷۰ درصدی نسبت به اعتبار مصوب سال جاری دارد.

این در حالی است که به گفته برخی از کارشناسان ردیف بودجه از محل هدفمندی یارانه چندان قابل اتکا نیست به طوری که گفته می شود در سال ۹۷ تنها ۲۰ درصد اعتبار بیماران خاص از محل هدفمندی یارانه ها محقق شد.

در این میان منابع آگاه از رایزنی مسئولان وزارت بهداشت با کمیسیون بهداشت مجلس برای تجمع این دو بودجه در محل اعتبارات پادار خبر می دهند، که باید دید این رایزنی ها و البته گرفتن قول های مساعد، کمکی به بودجه بیماران خاص می کند یا خیر؟!

گفتنی است با تصویب قانونی در مجلس در ماه های اخیر، بیماری ام‌اس، اتیسم، بیمارهای متابولیک و ای‌بی به لیست سه بیماری خاص پیشین(تالاسمی، هموفیلی و دیالیزی) خاص اضافه شد و دولت موظف است با این بودجه در نظر گرفته شده از این بیماران نیز حمایت کند.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here