خانه ویژه ها راه‌اندازی دو بخش دیالیز با حمایت و پیگیری بنیاد امور بیماری‌های خاص

راه‌اندازی دو بخش دیالیز با حمایت و پیگیری بنیاد امور بیماری‌های خاص

2204
0

دو بخش دیالیز در دو بیمارستان  در جنوب استان کرمان با حمایت و پیگیری بنیاد امور بیماری‌های خاص راه‌اندازی می‌شود.

این دو بخش دیالیز در در بیمارستان‌های شهدای قلعه گنج و سید الشهدا رودبار جنوب در جنوب استان کرمان  قرار دارند که بیماران کلیوی آن مجبور هستند برای رسیدن به نزدیک‌ترین مرکز دیالیز به شهر کهنوج در حدود ۷۵ کیلومتری این شهرستان‌ها مراجعه کنند.

نیکتا پژوهش‌فر، معاون هماهنگی و اموراستان‌های بنیاد اموربیماری‌های خاص در این باره به خاص‌پرس گفت: پیرو بازدید کارشناسان بنیاد امور بیماری‌های خاص ، گزارشی از مشکلات بیماران دیالیزی این مناطق تهیه شد. تحمل این مسافت، آن هم حداقل سه نوبت در هفته برای بیماران کلیوی طاقت‌فرساست و خالی از خطر نیست. به همین دلیل بنیاد امور بیماری‌های خاص در راستای حمایت از این بیماران به بیمارستان‌های این دو شهرستان پیشنهاد داد تا با راه‌اندازی بخشی مجهز به سیستم RO ،  تجهیز و راه‌اندازی این مرکز را به عهده بگیرد.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری های انجام شده از سوی بنیاد امور بیماری های خاص، پس ازشش ماه، این بخش آماده شده و بنیاد امور بیماری‌های خاص نیز در مجموع با اهدای ۴ دستگاه دیالیز به همراه ۴ تخت سه‌شکن، همراه با تشک،پله پای تخت و میز غذا  به بخش های دیالیز این دو بیمارستان موافقت کرده است.

به گفته او با راه‌اندازی این بخش‌ها ۱۳ بیمار کلیوی شهرستان قلعه گنج و ۸ بیمار دیالیزی شهرستان رودبار جنوب می‌توانند در شهرستان خود خدمات دیالیز را دریافت کنند.

همچنین در روزهای اخیر بنیاد امور بیماری‌های خاص تعدادی اقلام مورد نیاز از جمله ۲ تخت سه شکن به همراه تشک، میز غذا و پله پای تخت به بخش دیالیز بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور اهدا کرد.

این بخش دارای ۱۵۸ بیمار دیالیزی است و در سه شیفت کار می‌کند. پیشتر بنیاد امور بیماری‌های خاص ۷ دستگاه دیالیز و سایر اقلام مورد نیاز را به  بخش دیالیز این  اهدا کرده بود.

همچنین سه تخت سه‌شکن به همراه تشک، میز غذا و پله پای تخت نیز به بخش دیالیز بیمارستان طالقانی  تربت جام اهدا شد . این بخش ۹۳ بیمار دیالیزی دارد و در سه شیفت فعال است. پیشتر بنیاد امور بیماری های خاص ۲ دستگاه دیالیز به همراه لوازم جانبی به این مرکز اهدا کرده بود.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here