خانه اخبار اهدای هفت دستگاه دیالیز به مراکز درمانی بیماران خاص استان یزد

اهدای هفت دستگاه دیالیز به مراکز درمانی بیماران خاص استان یزد

1775
0

بنیاد امور بیماری های خاص در راستای ارائه بهتر خدمات درمانی به بیماران خاص هفت دستگاه دیالیز و ۱۰ تخت سه‌شکن به چندین بخش درمانی بیماران خاص در استان یزد اهدا کرد.

بر اساس آخرین بررسی کارشناسان بنیاد امور بیماری های خاص در فروردین ۱۳۹۷ استان یزد ۱۳ مرکز درمانی دیالیز، یک درمانی تالاسمی و یک مرکز درمانی هموفیلی با  438 بیمار دیالیزی،۱۴۰  بیمار تالاسمی و ۱۹۰ بیمار هموفیلی دارد.

در آخرین مصوبه بنیاد امور بیماری های خاص به بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی تفت یک دستگاه دیالیز اهدا شد. این بخش در سال ۱۳۸۱ افتتاح شده است و اکنون با هشت دستگاه دیالیز به ۲۳ بیمار دیالیزی خدمات درمانی ارائه می دهد. پیشتر  بنیاد امور بیماری های خاص به این بخش ۲تخت دوشکن به همراه کمد کنار تخت،پله پای تخت و یک ویلچر، یک برانکارد چرخدار، یک ترالی دارو ، گوشی پزشکی و یک تلویزیون، یک پاراوان و یک فشارسنج بزرگسال اهدا کرده بود.

 همچنین به بخش دیالیز بیمارستان سید الشهدای یزد دو دستگاه دیالیز اهدا شد. این بخش در سال ۱۳۶۸ راه اندازی شد و اکنون با هشت دستگاه دیالیز به ۳۴ بیمار همودیالیز خدمات درمانی ارائه می دهد.

به بخش دیالیز بیمارستان رهنمون یزد نیز در آخرین مصوبه بنیاد چهار دستگاه دیالیز اهدا شد. این بخش در سال ۱۳۵۸ شروع به کار کرد و اکنون با ۲۱ دستگاه دیالیز به ۶۸ بیمار خدمات درمانی ارائه می کند.

همچنین بنیاد امور بیماری های خاص به بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر بافق نیز  چهار تخت سه‌شکن همراه با لوازم جانبی، به بخش دیالیز بیمارستان فاطمه طهرا مهریز سه تخت سه‌شکن همراه با لوازم جانبی و به بخش دیالیز بیمارستان آیت الله خاتمی یزد سه تخت سه‌شکن همراه با لوازم جانبی اهدا کرد.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here