خانه اخبار تشریح خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای بیماران خاص

تشریح خدمات درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای بیماران خاص

4439
0

رییس اداره مددکاری و بیماری های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، خدمات درمانی این دانشگاه برای بیماران خاص را تشریح کرد.

۸ می مصادف با ۱۸ اردیبهشت ماه را روز جهانی تالاسمی، بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج نامیده‌اند؛ بیماری که در جامعه عمومیت نداشته و برای درمان آن شرایط ویژه‌ای نیاز است. در واقع این بیماری‌ها درمان دائمی ندارند و فرد تا آخر عمر به این بیماری مبتلا است.

دکتر جوادی – رییس اداره مددکاری و بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این مطلب، عنوان کرد: براساس تعریف فعلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس در زمره بیماران خاص و بیماری‌های سرطان، پیوند کلیه، دیابت و ای بی نیز در زمره بیماری‌های صعب العلاج قرار دارند.

جوادی با اشاره به نزدیک شدن «نسبت بیمار به تخت دیالیز» در مراکز این دانشگاه به استاندارد میانگین کشوری در سال ۹۶ افزود: با انجام اقداماتی نظیر توسعه و افزایش تعداد تخت همودیالیز در بیمارستان‌های شهدای گمنام و شهید مفتح ورامین، افزایش مراکز دیالیز صفاقی از ۴ مرکز به ۵ مرکز، نظارت بر عملکرد مراکز دیالیز دانشگاه و توسعه همکاری با دانشگاه‌های دیگر در جابجایی و همکاری در خدمات دیالیز به نسبت عددی ۴ نزدیک شده است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ۷۸۰۰ بیمار خاص از خدمات درمانی این دانشگاه بهره‌مند می‌شوند، افزود: معاونت درمان به عنوان متولی توزیع خدمات دانشگاهی به بیماران، با هدایت بیماران به مراکز معین شده تحت پوشش تمام تلاش خود را در ارائه خدمات مناسب و رضایت بخش انجام می‌دهد.

رئیس اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص خدمات دانشگاه به بیماران ام اس گفت: در سال ۹۶ با تلاش‌های معاونت درمان و حمایت‌های دانشگاه و وزارت بهداشت، تعداد داروخانه‌های حوزه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ۹ داروخانه رسید و موجب تسهیل در تهیه دارو برای این بیماران در حوزه دانشگاه شد.

وی، داروخانه‌های صبا، تاج بخش، شهید کاظمی، ۲۲ بهمن، دکتر بیاتی، پیشداد آذر، نوید و آموزشی شماره ۳ دانشگاه آزاد اسلامی و سعیدی  را به عنوان داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه برای توزیع دارو به بیماران خاص برشمرد.

جوادی با اشاره به ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان به بیماران ای بی خاطرنشان کرد: بیماران ای بی تحت پوشش کلیه دانشگاه‌ها (ایران، تهران) جهت دریافت خدمات دندانپزشکی رایگان به بیمارستان کودکان مفید و کلینیک دندانپزشکی قاضی طباطبایی مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت ترویج دیالیز صفاقی در میان کادر درمان و ترغیب بیماران به این امر افزود: به دلیل اهمیت اطلاع رسانی در حوزه دیالیز صفاقی برای کادر درمان، محدوده جغرافیایی دانشگاه دوره‌ها و سمینارهای آموزشی در بیمارستان‌های امام حسین (ع) و کودکان مفید برگزار شد.

وی در خاتمه انتخاب یک روز در تقویم جهانی را حاکی از اهمیت و توجه به این بیماران عنوان کرد و از کلیه افرادی که بصورت مستقیم و غیرمستقیم در راه خدمت رسانی به این بیماران کمک می‌کنند، تشکر و قدردانی کرد.

منبع: ایسنا

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here