خانه اخبار فرصت های وام بیماران خاص و از جمله هموفیلی ها را برگردانید!

فرصت های وام بیماران خاص و از جمله هموفیلی ها را برگردانید!

13
0

 قابل توجه وزرای محترم بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و  کار، تعاون و رفاه اجتماعی: 
بیماران خاص با توجه به هزینه های سربار بیماری و محدود شدن خدمات مورد حمایت به بسته های محدود و در دسترس نبودن خدمات دندانپزشکی و حتی فیزیو تراپی در برخی از استانها و به موازات آن مشکلات معیشتی، اجاره مسکن، هزینه های تحصیلی بیماران یا فرزندان آنها و هزینه های درمان بیماران سالمند که متاسفانه دولت نسبت به تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد این بیماران توجهی نداشته است،  نیازمند وام های ضروری هستند.
در سال جاری به جز چند استان کم برخوردار وام های بیماران خاص از دسترس بیماران خارج گردید. متاسفانه بانک های کشور هم عملا سالهاست با انواع و اقسام طرح های متکی به موجودی حساب وام به بیماران خاص را یا اساسا در دستور ندارند یا با سهمیه های اندک ده میلیون تومانی گرهی از مشکلات بیماران باز نمی کنند.
وام های کم بهره پیش بینی شده توسط دانشگاه های علوم پزشکی که تا ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومان نیز ظرفیت داشت یکی از طرح های موفق در کمک به معیشت بیماران خاص بود که امسال بدون هیچ توضیحی به چند استان محدود شد.
وزرای محترم بهداشت و رفاه به این حقیقت توجه نمایند که بیماران خاص در چارچوب بیماری خود از امتیازات رفاهی برخوردار نیستند و هیچ نهاد حمایتی دیگر مانند سازمان بهزیستی و کمیته  امداد حمایت از این بیماران را به صورت عام در دستور ندارند. آمار معدودی از این بیماران که متاسفانه به جمعیت معلولین افزوده شده اند توسط سازمان بهزیستی حمایت های تعریف شده ای دارند که همواره مورد نقد جدی جامعه معلولین است. متاسفانه این سازمان در حوزه پیشگیری از بیماری های خاص حمایت و نقش آفرینی ندارد و بیماران خاصی که در اثر عوارض بیماری دچار معلولیت می شوند تحت پوشش حمایت های محدود خود قرار می دهد. بخش کوچکی از بیماران و خانواده های آنها که شرایط اختصاصی کمیته امداد حضرت امام خمینی ( ره ) دارند از حمایت های این نهاد عمومی غیر دولتی بهره مند می شوند. سازمان بهداشت جهانی اثر بخشی حمایت های درمانی و بهداشتی را در گرو حمایت های رفاهی متناسب می داند. بیماران خاصی که سرپرست خانوار هستند نیازمند این توجه هستند. از جمله اقدامات مثبت در این رابطه که در چارچوب نیاز های بیماران خاص است. اختصاص رایگان بلیط مترو و تخفیف در صدور مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک است که محدود به تهران است.
پرداخت وام با ضامن های معتبر یک کمک تعریف شده برای گشودن گره های زندگی بیماران خاص و خانواده های آنان است. این فرصت وام کمک بلاعوض نیست و بیماران  وجه دریافتی را با سود عادلانه پس می دهند، اینکه با چه استدلالی از یک طرف اقشار آسیب پذیر از فرصت اخذ وام محروم می کنند و در حوزه های دیگر وام های بانکی اختصاص به مدیران ویژه ای داده می شود به صورت های مختلف انتشار انها افکار عمومی را آزار می دهد.
اظهار امیدواری می نماییم وزاری محترم بهداشت و رفاه در دولت آقای پزشکیان که متعهد به سفارش مهم مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه: بیمار نباید رنجی جز رنج بیماری داشته باشد.این فرصت های  محدود وام های کم بهره به بیماران خاص از جمله هموفیلی ها بازگردانند و فرصت های جدیدی را نیز تعریف نمایند.
این فرصت های وام منشاء امیدواری بیماران در سراسر کشور و کمک موثری در رفع مشکلات اقتصادی آنان است و هزینه ای هم برای دولت ندارد. انصاف نیست راه وام به اغنیا و مسئولان آنچنان باز باشد که ارکان نظارتی کشور به موضوع ورود کنند و فرصت های اخذ تسهیلات بانکی اقشار آسیب پذیر مسدود گردد.
 احمد قویدل

مدیر اجرایی کانون هموفیلی ایران

/انتهای پیام

بنیاد امور بیماری های خاص

@cffsd

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here