خانه مقاله ها دیابت قدرت ضد میکروبی بزاق را کاهش می دهد

دیابت قدرت ضد میکروبی بزاق را کاهش می دهد

2592
0

مطالعه محققان نشان می دهد، دیابت قدرت بزاق دهان برای مبارزه با میکروب ها را کاهش می دهد و سبب می شود بیماران بیشتر در معرض التهاب و بیماری های جدی لثه قرار گیرند.
به گزارش مدیکال ساینس، مطالعه محققان دانشکده پرستاری دانشگاه نیویورک و دانشگاه کارولینای شمالی بر روی ۲٫۵ میلیون نفر نشان می‌دهد، بیماران مبتلا به دیابت نسبت به افراد عادی یا پیش‌دیابت، تمایل کمتری برای مراجعه به دندانپزشک دارند.
بیماری‌ پریودنتال که به التهاب مزمن لثه و بافت و استخوان‌های اطراف آن گفته می‌شود، پس از بیماری‌های کلیه، آسیب شبکیه، بیماری قلبی،‌ قطع عضو و بیماری مغزی، ششمین مشکل بیماران مبتلا به دیابت محسوب می‌شود. از طرفی مطالعات نشان می‌دهد بیماری پریودنتال اثر معکوس بر کنترل قند خون دارد که می‌تواند منجر به بیماری دیابت شود.
به گزارش سازمان جهانی بهداشت، چکاپ منظم دهان و دندان توسط دندانپزشک و مراقبت‌های بهداشتی منظم و حفظ بهداشت دهان و دندان برای افراد مبتلا به دیابت ضروری است.
پزشکان توصیه می کنند، علاوه بر مراجعه منظم و دوره‌ای به دندانپزشک، مبتلایان به دیابت از مواد غذایی اسیدی مانند لواشک کمتر استفاده کنند وهنگام استفاده از نخ دندان مراقب باشند تا لثه ها آسیب نبینند.
همچنین استفاده از خمیر دندان های حاوی فلوراید، عوض کردن مسواک هر ۶ ماه یکبار واستفاده ازنمک و آب برای ماساژ لثه از روش‌های دیگری برای افزایش بهداشت و سلامت دهان و دندان است.
نتایج این مطالعه در نشریه American Dental Association منتشر شده است.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here