خانه ویژه ها مراسم افتتاحیه مرکز آموزش و توانبخشی پویندگان مهر،مخصوص کودکان طیف اتیسم +گزارش...

مراسم افتتاحیه مرکز آموزش و توانبخشی پویندگان مهر،مخصوص کودکان طیف اتیسم +گزارش تصویری

2726
0

روز سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ماه مرکز پویندگان مهربا حمایت بنیاد امور بیماری های خاص فعالیت خود را برای کودکان طیف اتیسم آغاز کرد.

در مراسم افتتاحیه این مرکز که در منطقه پونک تهران واقع است، علاوه بر فاطمه هاشمی، رئیس بنیاد امور بیماری های خاص، دکتر فریدون عصارپور رئیس این مرکز، پروانه مافی و محمدعلی وکیلی نماینده تهران نیز سخنرانی کردند.

هزینه‌های آموزش به کودکان اتیسمی چنان زیاد است که اغلب خانواده‌ها در کشور توان پرداخت آن را ندارند. این در حالی است که بیشتر کودکان اتیسمی برای تخفیف علایم اختلال خود باید آموزش‌های مختلف در سطوح متفاوت را دریافت کنند.

خیلی از این کودکان حتی با دریافت آموزش‌های لازم در سنین پایین‌تر می‌توانند زندگی عادی مانند دیگر کودکان داشته باشند. اما متاسفانه مراکز توانبخشی این کودکان محدود و به دلیل عدم حمایت بیمه‌ها، پرداختی خانواده‌ها سرسام‌آور است. در این شرایط بسیاری توان ادامه آموزش به کودکان‌شان را ندارند و گاهی نصفه و نیمه آن را انجام می‌دهند.

از سوی دیگر همین خدمات گران قیمت در شهرهای محروم وجود ندارد و در شهرهای بزرگی چون تهران نیز کم و محدود است.

گفته می شود در هر شصت و هفت تولد یک نفر مبتلا به اختلال اتیسم است. در ایران هر سال بین هفت تا ده هزار کودک اتیسمی به دنیا می‌آید‌.

امیداست این مرکز بتواند با جذب کمک های خیرین خدمات ارزان قیمتی را به خانواده هایی که کودکان طیف اتیسم دارند ارائه کند.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here