خانه اخبار اهدای چهار دستگاه دیالیز به مراکز درمانی بیماران خاص ارومیه

اهدای چهار دستگاه دیالیز به مراکز درمانی بیماران خاص ارومیه

2199
0

اهدای چهار دستگاه دیالیز به مراکز درمانی بیماران خاص ارومیه

بنیاد امور بیماری‌های خاص با اهدای چهار دستگاه دیالیز و ۶ تخت سه شکن به همراه لوازم جانبی به بخش‌های دیالیز سه مرکز درمانی بیماران خاص در ارومیه موافقت کرد.

بر اساس آخرین بازدید صورت گرفته از سوی کارشناسان بنیاد امور بیماری های خاص از مراکز درمانی بیماران خاص، این استان هزار و ۴۰۴ بیمار دیالیز، ۲۰۲ بیمار تالاسمی، ۲۱۶ بیمار هموفیلی، دو هزار و ۲۹۳ بیمار MS  و دو هزارو ۶۸۳ بیمار سرطانی دارد.

این بنیاد در جهت تسهیل ارائه خدمات درمانی به بیماران همودیالیز به بیمارستان دکتر قلی‌پور بوکان یک دستگاه دیالیز و یک تخت سه‌شکن به همراه لوازم جانبی اهدا کرد. این بخش در سال ۱۳۷۷ افتتاح شده است و در حال حاضر با ۶ دستگاه به ۲۴ بیمار همودیالیز خدمات درمانی ارائه می‌کند. پیشتر نیز بنیاد امور بیماری‌های خاص اقلام مورد نیازی را به این بخش اهدا کرده بود.

همچنین به بیمارستان آیت الله طالقانی ارومیه نیز سه دستگاه دیالیز و سه تخت سه‌شکن و به همراه لوازم جانبی اهدا شد. این بخش در سال ۱۳۵۸ افتتاح شده است و در حال حاضر با ۴۸ دستگاه به ۳۹۳ بیمار همودیالیز خدمات درمانی ارائه می‌کند. در سالیان گذشته نیز بنیاد امور بیماری های خاص ۱۵ دستگاه دیالیز و سایر اقلام مورد نیاز را به این بخش اهدا کرده بود.

به بخش دیالیز بیمارستان شهدا شوط نیز دو تخت سه‌شکن اهدا شد. این بخش در سال ۱۳۹۴ افتتاح شده است و در حال حاضر با ۷ دستگاه به ۱۶ بیمار همودیالیز خدمات درمانی ارائه می‌کند. پیشتر نیز بنیاد امور بیماری های خاص یک ویلچر به این بخش اهدا کرده بود.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here