خانه اخبار برگزاری دومین نشست برگزاری جشنواره اتیسم

برگزاری دومین نشست برگزاری جشنواره اتیسم

1891
0

دومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره اتیسم با حضور انجمن‎ها و سازمان‎های فعال در حوزه اتیسم در بنیاد امور بیماری‎های خاص برگزار شد.

دومین جشنواره اتیسم با موضوع «یادگیری زندگی با‎ هم»  با هدف آشنایی عموم مردم با اختلال طیف اتیسم و به منظور کاهش چالش‎های کودکان و خانواده‎های‎شان در جامعه، شنبه ۲۵ آبان از سوی بنیاد امور بیماری‎های خاص برگزار خواهد شد.

طیبه رفیعی‎پور، معاون روابط عمومی بنیاد امور بیماری‎های خاص در این باره به خاص‎پرس گفت: «جلساتی برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره با حضور گروه های مشارکت کننده در اجرای این جشنواره برگزار می شود و این جلسه نیز به منظور هماهنگی هر چه بیشتر برای تسهیل حضور کودکان و خانواده‎های دارای کودکان اختلال طیف اتیسم در این جشنواره‎ تشکیل شد».

او ادامه داد: «در این جشنواره  علاوه بر انجمن های فعال در حوزه اتیسم، سازمان بهزیستی کشور و آموزش و پرورش استان‎های تهران و البرز نیز مشارکت خواهند داشت».

رفیعی پور با بیان اینکه به هر یک از انجمن‎هایی که در برگزاری این جشنواره مشارکت می‎کنند غرفه‎ای برای ارائه توانمندی افراد دارای اختلال اتیسم داده خواهد شد، گفت: « اتاقی برای ارائه مشاوره از سوی یک فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان و یک روانشناس به خانواده‎ها در این جشنواره در نظر گرفته شده است».

رفیعی‎پور گفت: «از تمامی خانواده‎های که دارای کودکان اختلال طیف‎های مختلف اتیسم هستند، معلمان مدارس، مربیان، انجمن‎های فعال در حوزه اتیسم و عموم مردم علاقه‎مند دعوت می‎شود تا در این جشنواره به صورت رایگان حضور به هم رسانند و متنی را در قالب «دل‎نوشته» در خصوص اتیسم آماده و در این جشنواره قرائت کنند. پس از این جشنواره دل‎نوشته‎ها در قالب یک کتاب از سوی بنیاد امور بیماری‎های خاص منتشر خواهد شد».

این جشنواره با برگزاری برنامه های مفرحی از سوی هنرمندان کشور برای کودکان و خانواده‎های اتیسم همراه خواهد بود.

این جشنواره  روز شنبه ۲۵ آبان ماه ساعت ۱۳:۳۰ در مرکز همایش‌های بین المللی رایزن در منطقه نیاوران، محله کاشانک تهران برگزار خواهد شد.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here