خانه اخبار برپایی دهکده دیابت در پارک لاله تهران

برپایی دهکده دیابت در پارک لاله تهران

1954
0
Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2014-11-12 14:03:21Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com)/ÿÑql=.

به مناسبت هفته ملی دیابت،امسال، دهکده دیابت از ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه در پارک لاله برپا می شود.

 افتتاحیه این دهکده چهارشنبه ۲۲ آبان از ساعت ۱۴ تا ۱۹ خواهد بود و در روز پنج شنبه و جمعه دهکده از ۱۱صبح تا ۱۸ دایر است.

این دهکده با هدف پیشگیری و کنترل بیماری دیابت و آگاهی بخشی به عموم جامعه در خصوص این بیماری برپا می  شود و عموم شهروندان می توانند به آن مراجعه کنند.

در این دهکده بخشی برای مراجعه کننده‌ها در نظر گرفته شده تا قند خون آن‌ها اندازه‌گیری شود تا افرادی که در معرض خطر هستند، از وضعیت خود مطلع شوند. همچنین برای دیابتی‌ها معاینه رایگان چشم و پا انجام می‌گیرد چرا که درگیری سلول‌های عصبی از عوارض دیابت بوده و می‌تواند روی عصب چشم و پای بیماران اثر گذارد.

دهکده دیابت به همت شرکت دانمارکی نوونورودیسک پارس و با همکاری وزارت بهداشت و شهرداری تهران برگزار می شود.

فرزانه شکیبافر، مدیر بخش آموزش و برنامه‌های حمایت از بیمار شرکت نوونوردیسک پارس  در مورد برپایی این دهکده گفت:غرفه‌ای نیز برای آشپزی و طرز تهیه غذای سالم برای بیماران دیابتی در این دهکده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار فدراسیون بین المللی دیابت حدود ۵ میلیون نفر در ایران مبتلا به بیماری دیابت هستند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که حدود نیمی از این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند و آن‌هایی نیز که خبر دارند، اکثرشان دیابت را کنترل نمی‌کنند و تنها ۶ درصد دیابتی‌ها از بیماری خود اطلاعی داشته و آن را کنترل می‌کنند.

مدیر بخش آموزش و برنامه‌های حمایت از بیمار شرکت نوونوردیسک تصریح کرد: دیابت نوع ۲ به شدت وابسته به سبک زندگی فرد است و در صورتی که فرد تحرک داشته باشد و غذا‌های سالم استفاده کند چاقی از او دور خواهد شد و در نتیجه از ابتلا به دیابت نیز مصون می‌ماند.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here