خانه دسته‌بندی نشده حذف ارز ترجیجی و مشکل تامین تجهیزات پزشکی برای بیماران خاص

حذف ارز ترجیجی و مشکل تامین تجهیزات پزشکی برای بیماران خاص

592
0

با توجه به حذف ارز ترجیحی مربوط به تامین تجهیزات پزشکی، قیمت این تجهیزات مانند: دستگاه دیالیز نیز به مراتب بالاتر رفته و در نتیجه، متاسفانه مشکلات زیادی برای بنیاد بیماریهای خاص و بیماران دیالیزی ایجاد شده است. 
فاطمه هاشمی رئیس بنیاد بیماریهای خاص در مصاحبه ای با اعلام مطلب فوق اضافه کرد:” برای مثال: ما دستگاه دیالیز را تا دو سال پیش، ۴۰ میلیون تومان می خریدیم ،اما از زمانی که دستگاه تولید داخل آمده، هزینه تامین دستگاه خارجی بالغ بر ۵۰۰  میلیون تومان شده و متاسفانه قیمت دستگاههای داخلی هم به مبلغ ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.!! 
ایشان با اشاره به نقش خیّرین در کمک به تامین تجهیزات پزشکی این بنیاد گفت :تا دو سال قبل، وقتی به خیری می گفتیم دستگاه دیالیز ۴۰ میلیون تومان است، به راحتی تامین  ۱۰ دستگاه آنرا بعهده می گرفت ولی  الان متاسفانه با توجه به افزایش شدید قیمتها، دیگر خیّرین مانند سابق،قادر به خرید نیستند و تنها بخشی از هزینه تمام شده را بعهده می گیرند و مابقی را باید خود بنیاد تامین کند.
 وی  در ادامه افزود:”کمک خیّرین به بنیاد بیماران خاص در دو یا سه سال قبل  چند برابر الان بود. مثلا اگر خیری آن زمان ۵۰۰ میلیون تومان کمک می کرد، در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی  و ارزی، برایش پرداخت این مبلغ سخت است. ایشان با تشکر از ادامه مشارکت خیّرین  در کمک به بنیاد برای تامین تجهیزات پزشکی و کاهش آلام بیماران خاص گفت:خوشبختانه هنوز هم خیّرین به ما کمک می کنند ولی  تغییراتی در نوع کمکهایشان  به وجود آمده و ما برای جبران کمبودها، سعی کرد ه ایم تعداد عزیزان خیّرین را بیشتر کنیم، اما به هر جهت این وضعیت دشوار، تاثیر منفی در خدمات رسانی بنیاد به بیماران داشته است.
رئیس بنیاد بیماریهای خاص در تشریح فعالیتهای این بنیاد اظهار داشت: ما معمولا، سالانه ۱۰۰ دستگاه دیالیز خریداری و رایگان در کشور توزیع می کردیم، اما متاسفانه امسال و سال گذشته، نتوانستیم بیش از ۱۵ دستگاه خریداری کنیم و از این بابت واقعا نگرانیم چون خیرین هم دیگر قادر به تامین هزینه های تمام شده ما نیستند.
 ایشان  در پایان تاکید کرد: ادامه این شرایط و وضعیت در آینده و درمان بیماران خاص، تاثیرات بسیار منفی به دنبال خواهد داشت که امیدواریم مسئولان ذیربط، بویژه رئیس جمهور محترم در این خصوص چاره اندیشی کنند.

بنیاد امور بیماری های خاص

@cffsd

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here