خانه ویژه ها اهدا دو دستگاه دیالیز به بیمارستان امام خمینی شیروان

اهدا دو دستگاه دیالیز به بیمارستان امام خمینی شیروان

1895
0

بنیاد امور بیماری‌های خاص در راستای کمک به تسهیل درمان بیماران خاص طی توافق‌نامه‌ای با دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی دو دستگاه دیالیز به بیمارستان امام خمینی شیروان اهدا کرد.

به گزارش خاص پرس، نیکتا پژوهش‌فر،معاون هماهنگی و اموراستان‌های بنیاد اموربیماری‌های خاص در این باره گفت:پیشتر قرار بود این تجهیزات پس از راه‌اندازی بخش دیالیز شهرستان فاروج به این شهرستان اهدا شود، اما به دلیل مشکلاتی در تامین کادر درمانی متخصص این بخش، دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از بنیاد امور بیماری‌های خاص درخواست کرد تا این دستگاه‌ها در اختیار بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی شیروان قرار گیرد تا این بیمارستان خدمات لازم را به بیماران همودیالیزی که از شهرستان فاروج مراجعه می کنند نیز ارائه دهد.

شهرستان فاروج در ۲۵ کیلومتری شهرستان شیروان قرار دارد. در حال حاضر از ۲۰ بیمار همودیالیز این شهرستان، ۱۵ نفر به شهرستان شیروان و پنج نفر به شهرستان قوچان برای دریافت خدمات دیالیز مراجعه می‌کنند.

به گفته پژوهش‌فر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی طی تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد امور بیماری‌های خاص متعهد شده است تا وسیله ایاب و ذهاب این بیماران از فاروج تا مرکز دیالیز شیروان را تامین یا هزینه آن رااختیار بیماران قرار دهد.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here