خانه اخبار دومین جلسه کمیته بیماری های خاص استان یزد در سال ۹۸ ...

دومین جلسه کمیته بیماری های خاص استان یزد در سال ۹۸ برگزار شد

2065
0

آموزش، پیشگیری و اطلاع رسانی لازمه ی جلوگیری از هدر رفت هزینه های حوزه ی سلامت

دومین جلسه کمیته بیماری های خاص استان یزد در سال ۹۸ با حضور فخرالسادات خامسی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کمیته بیماران خاص استان و نمایندگان معاونت غذا و داروی استان، اسناد پزشکی تامین اجتماعی، کانون بیماران هموفیلی یزد، بیمه سلامت استان، داروخانه شهید چمران و درمانگاه بقائی پور، شنبه ۲ شهریور ماه در دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر امور اجتماعی استانداری و فرهنگی استانداری یزد این جلسه با محوریت مسائل مربوط به درمان بیماران هموفیلی و هزینه های درمانی این بیماران و با دستور کار ایجاد داروخانه قمر در درمانگاه بقائی پور، نحوه تایید نسخ بیمه ای بیماران هموفیلی، سقف حمایت دندانپزشکی بیماران هموفیلی و حضور پزشک متخصص خون در بخش بیماری های خاص درمانگاه بقائی پور تشکیل شد.

 فخر السادات خامسی ضمن اشاره به ارتقای جایگاه کارگروه سلامت استان و توانایی جذب بودجه توسط این کارگروه، از اعضای این کارگروه خواست تا با ارائه و پیشنهاد طرح های مناسب در جهت کاهش هزینه های اضافی و تصویب این طرح ها در شورای برنامه ریزی توسعه استان گام بردارند.

دبیر کمیته بیماران خاص استان همچنین با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش و پیشگیری، این امر را لازمه ی کاهش و جلوگیری از هدر رفت هزینه های حوزه ی سلامت استان دانست.

همچنین در این جلسه در مورد مشکلات بیمه ای و تامین داروی بیماران هموفیلی، ایجاد پشتوانه ی اجرایی قانونی برای این بیماران، لزوم آموزش و فرهنگ سازی جهت مدیریت مصرف دارو، برگزاری کلاس های توجیهی و مشاوره برای بیماران هموفیلی و ایجاد سیاست تشویقی برای پذیرش بیماران هموفیلی گفتگو شد و پیشنهادات مطرح شده در مورد روش های کاهش هزینه های درمان و بیمه مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین مقرر شد جهت تسهیل رفت و آمد و کاهش هزینه های مربوطه، تایید نسخ بیماران هموفیلی با آموزش ناظر بیمارستان شهید صدوقی در همان مرکز صورت پذیرد.

در پایان نیز به مناسبت گرامیداشت زادروز ابن سینا و روز پزشک، لوح تقدیر و هدایایی توسط مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری به پزشکان حاضر در جلسه اهدا شد.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here