خانه اخبار اهدای اقلام مورد نیاز برخی مراکز درمانی بیماران خاص استان گیلان

اهدای اقلام مورد نیاز برخی مراکز درمانی بیماران خاص استان گیلان

1758
0

سالهاست که بنیاد امور بیماری‎های خاص در راستای کمک به گسترش خدمات درمانی در کشور و تسهیل آن برای بیماران خاص، بر اساس نیاز و ظرفیت استان ها اقلامی و تجهیزات پزشکی را را به مراکز مختلف درمانی کشور اهدا می کند. در همین راستا به تازگی با اهدای برخی از اقلام مورد نیاز برخی مراکز درمانی بیماران خاص استان گیلان از سوی این بنیاد موافقت شد.

در این راستا ۲ تخت سه شکن با لوازم جانبی به بخش دیالیز بیمارستان شهید نورانی تالش با ۸۳ بیمار دیالیزی  اهدا شد. این بخش با ۱۲ دستگاه دیالیز در سه نوبت در شبانه روز فعالیت دارد و پیشتر بنیاد امور بیماری‎های خاص ۲ دستگاه دیالیز و سایر تجهیزات درمانی به این مرکز اهدا کرده بود.

همچنین سه تخت یک شکن با لوازم جانبی نیز به بخش تالاسمی این بیمارستان با ۱۶ بیمار تالاسمی و ۱۴ بیمار هموفیلی اهدا شد.

به بخش دیالیز بیمارستان رازی رشت نیز که در حال حاضر ۱۰۳ بیمار دیالیزی دارد، یک ترالی دارو و یک ترالی اورژانس اهدا شد.

این بخش ۲۱ دستگاه دیالیز دارد و در چهار نوبت به بیماران خود خدمات درمانی ارائه می‎کند.

پیشتر بنیاد امور بیماری‎های خاص چندین دستگاه دیالیز به همراه سایر تجهیزات به این مرکز اهدا کرده بود.

این بنیاد همچنین ۲ تخت سه‎شکن به همراه لوازم جانبی به بخش دیالیز بیمارستان انصاری رودسر، یک ترالی اورژانس به  بخش دیالیز بیمارستان امینی لنگرود، یک ترالی دارو و اورژانس به بخش تالاسمی و هموفیلی  بیمارستان ۱۷شهریور رشت، ۲ تخت یک شکن با لوازم جانبی به بخش تالاسمی بیمارستان امام‎خمینی صومعه سرا و سه تخت یک‎شکن با لوازم جانبی به بخش تالاسمی بیمارستان رسالت ماسال  اهدا کرد.

از سوی دیگر چهار تخت سه‎شکن با لوازم جانبی به بخش دیالیز بیمارستان سیدالشهدا لاهیجان با ۶۶ بیمار اهدا شد. پیشتر بنیاد چهار دستگاه دیالیز به این مرکز اهدا کرده بود. همچنین پنج پمپ دسفرال به بخش تالاسمی این بیمارستان و یک ترالی دارو ، یک ترالی اورژانس و یک ترالی دو طبقه نیز به بخش تازه تاسیس شیمی درمانی بیمارستان سیدالشهدا لاهیجان اهدا شد.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here