خانه اخبار برگزاری دومین جشنواره اتیسم به همت بنیاد امور بیماری‎های خاص

برگزاری دومین جشنواره اتیسم به همت بنیاد امور بیماری‎های خاص

1685
0

دومین جشنواره اتیسم با موضوع «یادگیری زندگی با‎ هم» شنبه ۲۵ آبان از سوی بنیاد امور بیماری‎های خاص برگزار می‎شود.

طیبه رفیعی‎پور، معاون روابط عمومی بنیاد امور بیماری‎های خاص در این باره به خاص‎پرس گفت: «این جشنواره با هدف آشنایی هر چه بیشتر عموم مردم با اختلال طیف اتیسم و به منظور کاهش چالش‎های کودکان و خانواده‎های‎شان در جامعه  برگزار می‎شود».

او با بیان اینکه در هفته اول شهریور امسال، نخستین جشنواره اتیسم با موضوع «درک تفاوت‎ها» با هدف انگ‎زدایی از کودکان و خانواده‎های طیف اتیسم  برگزار شده بود، گفت: «با استقبال خوبی که از سوی مردم و خانواده‎های دارای کودکان اختلال طیف اتیسم و انجمن‎های فعال در این حوزه و همیاری سازمان بهزیستی و آموزش پرورش استثنایی کشور شد، بنیاد امور بیماری‎های خاص تصمیم گرفت تا با برگزاری جشنواره دوم، قدم‎های بلندتری را در امر اطلاع‎رسانی و آگاه‎سازی عموم جامعه درباره اتیسم بردارد و با بیان تفاوت‎های و مشکلات این کودکان، آنها را برای زندگی در جامعه آماده سازد. چالش‎ها و ناآگاهی‎های عمومی که بعضا باعث می‎شود، خانواده‎های کودکان اختلال طیف اتیسم منزوی شوند و در جامعه و حتی محیط‎های دوستانه و خویشاندی، از ترس قضاوت‎های ناروا، حاضر نشوند».

رفیعی‎پور در پایان گفت:«در این جشنواره از تمامی خانواده‎ها که کودکان دارای اختلال طیف اتیسم دارند، افراد دارای این اختلال، معلمان مدارس، مربیان، انجمن‎های فعال در حوزه اتیسم و عموم مردم علاقه‎مند دعوت می‎شود در این جشنواره به صورت رایگان حضور به هم رسانند و در صورت تمایل، متنی را در قالب «دل‎نوشته» در خصوص اتیسم آماده و در این جشنواره قرائت کنند. پس از این جشنواره دل‎نوشته‎ها در قالب یک کتاب از سوی بنیاد امور بیماری‎های خاص منتشر خواهد شد».

این جشنواره شنبه ۲۵ آبان ساعت ۱۳:۳۰ در مرکز همایش های بین المللی رایزن واقع در نیاوران- کاشانک برگزار می شود.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here