خانه دارو ها و مکمل ها داروی Reblozyl ، تالاسمی راهی بازار می‎شود

داروی Reblozyl ، تالاسمی راهی بازار می‎شود

3417
0

در پی تصویب اخیر سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) داروی Reblozyl ، برای عرضه عمومی برای بیماران مبتلا به تالاسمی راهی بازار شد. گفته می‎شود این دارو به به بیماران مبتلا به تالاسمی بتا کمک می‎کند تا از تزریق‎های مداوم خونی، خلاص شوند. فدراسیون جهانی تالاسمی اعلام زکرده است که تلاش های لازم را برای آگاهی بیماران درباره داروی جدید در ۶۲ کشور را انجام می‎دهد.

به گزارش خاص پرس به نقل از فدراسیون جهانی تالاسمی، این پیشرفت مهم احتمالاً خیلی زود، تاثیر خود را در درمان تالاسمی  و پیشرفت سریع علمی ثبت شده در زمینه تحقیقات بیماری در سال‎های اخیر را نشان می‎دهد.

این نخستین باری است که یک داروی نسل جدید توسط یک تنظیم‎کننده مجوز دارویی در سطح جهانی می‎گیرد.

تا به امروز ، گزینه اصلی بیماران مبتلا به تالاسمی بتا برای مدریت بیماریشان، انتقال خون مادام العمر بود که با گذشت زمان بدن را به سمت اضافه بار آهن همراه با عواقب نهفته در زندگی تهدید می‎کند.

درمان جدید در آزمایشات نهایی بالینی تعداد قابل توجهی از بیماران نشان داده است که حداقل ۳۳ درصد از تعداد انتقال خون مورد نیاز در بیش از ۳ ماه کاهش پیدا کرده است. با گذشت زمان ، کاهش در گروه‎های بیماران خاص حتی از ۵۰ درصد نیز فراتر رفته است و در نتیجه ، بهبود کیفیت زندگی بیماران نیز بسیار محسوس بوده است.

با توجه به اینکه به زودی انتظار می‎رود که داروی Reblozyl در اروپا توسط آژانس داروهای اروپایی (EMA) مجوز بگیرد ، فدراسیون بین المللی تالاسمی(TIF)  قصد دارد در اسرع وقت  نشستی  برای  اطلاع رسانی به پزشکان سرشناس و نمایندگان سازمان بیماران و وزارت بهداشت قبرس با هدف آغاز گفتگو زودهنگام در مورد بازاریابی ، هزینه ها و دسترسی بیماران به این درمان جدید برپا کند.

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here