خانه دسته‌بندی نشده مهندس ترکان، مدیری لایق، بزرگ و فراموش نشدنی

مهندس ترکان، مدیری لایق، بزرگ و فراموش نشدنی

1125
0

دکتر فاطمه هاشمی رفسنجانی، متن ذیل را به مناسبت درگذشت مهندس اکبر ترکان، منتشر نمودند:

در واپسین ساعات شنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰، خبری تاسف بار و غم انگیز، اعلام شد :مهندس اکبر ترکان درگذشت. بی شک، مرحوم ترکان، سیاستمدار ایرانی، یکی از مدیران توانمند و مجرب اقتصادی و اجرایی در جمهوری اسلامی ایران بود که سوابق درخشان مدیریتی ایشان در ارتقاء توسعه صنعت به ویژه در صنایع نظامی، هیچگاه در تاریخ فراموش نخواهد شد. وی مدیری لایق، توانمند و شجاع بود. صداقت در عمل و گفتار، صراحت در بیان و نقد کاستیها و ضعفها، بدون ترس و ملاحظات سیاسی، خصیصه های بارز شخصیتی ایشان بود و به همین دلیل در هر مسئولیت و مسندی که قرار می گرفت موجب رشد و بالندگی آن می‌شد. این سیاستمدار و مدیر لایق و خوشنام از اعضای موسس حزب اعتدال و توسعه، مشاورعالی پیشین رئیس جمهور ایران، دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی، رئیس پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان، عضو هیئت موسس دانشگاه شمال آمل و عضو شورای اقتصاد و سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی بود.

اما مهمتر از این مسئولیت های مهم، آنچه که این سیاستمدار صریح البیان و توانمند اجرایی و اقتصادی کشور را متمایز می‌سازد، مسئولیت خطیر ایشان به عنوان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت اول آیت الله هاشمی رفسنجانی، سردار سازندگی ایران و وزیر راه و ترابری در دولت دوم ایشان است. مرحوم اکبر ترکان تنها فرد غیر نظامی است که در جمهوری اسلامی ایران به دلیل لیاقت و کارآمدی و اعتماد و اطمینانی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مراتب مدیریتی و هوش و ذکاوت آن مرحوم داشت به مقام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رسید .

مهندس ترکان در دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی، از جمله مدیران وفاداری بود که همواره مورد وثوق و اعتماد و اطمینان ایشان قرار داشت.
وی با مشی و منش اعتدالی خود، نمونه‌ای جامع، از مدیری ، خوشنام، اهل اندیشه و تفکر و ایده پرداز در موضوعات مختلف صنعتی و مدیریتی محسوب می شد که با تلاش ها و خدمات ثمر بخش خود، عنصری مفید و جامع برای کشور و نظام بود.  روحش شاد و راهش پر رهرو باد.

دکتر فاطمه هاشمی رفسنجانی

بنیاد امور بیماری های خاص

@cffsd

پاسخ ترک

Please enter your comment!
Please enter your name here